Tuesday 9 May 2017

Rejuvenating Skin vs Rejuvenating life

Aku ni takdela pandai bab2 tekno ni. Dan bukan jugak org yg up to date dgn gadjet2 ni. Aku pernah rajin jugak berfb masa zaman u dan maktab dulu. Bermula dgn friendster pastu fb. Aku dah tutup akaun friendster. Dan dah tak wujud dah kot selepas keglameran fb.

Masa zmn berfb dulu, time emo jek aku cari fb, taip2 kat sana. Adela jgk aku share yg bagus2. Tp byk emo je. Jadi aku stop berfb, lama jugakla. Bila masuk semula, dah byk benda berubah, fb dah jadi medium bisnes dah boleh jadi medan share macam2 artikel, video. Maksud aku share bukan setakat di wall sendiri, tapi boleh share dr wall2 org lain. Fb jgk dah jadi platform menteri2, artis2 mendekatkan diri dgn org ramai.

Tapi sampai hari ni aku tak gunakan fb secara aktif. Ntahla, mungkin aku sedikit ortodoks. Memang seronok tgk kawan2 share gambar2 terkini dgn keluarga, dgn masakan yg pelbagai, dgn percutian yg menyeronokkan. Kdg teringin jgk, tapi ada yg menghalang. Apa yg menghalang? 1) Aku terfikir, bila aku dah meninggalkan dunia ni, fb aku masih ada. Dan org bukannya akan ingat sgt password kita. Kalau tulis tu, belum tentu ingat di mana simpannya. Kalau aku tulis benda yg baik2, hantar gambar yg baik2, okla. Tapi klu yg sebaliknya?? 2) Aku penah baca dulu, tak ingat hadis ka apa, perkara yg terlalu mggembirakan atau terlalu mendukcitakan jgn dikongsi.

Tu la dua sebab yg hlg aku guna fb dgn aktif.


No comments:

Post a Comment

Penguasaan Guru BI

Berusaha meningkatkan penguasaan guru2 BI adalah satu usaha yang murni dan patut disokong Tetapi seandainya beberapa hal lain juga diberi pe...